TOP 10 MOMENTS IN DANCE

- Philip Szporer, The Dance Current, 2013 Round-Up

AUDIENCE CHOICE AWARD

dance:made in canada festival, 2015

PRIX DU PUBLIC

festival danse:fait au canada, 2015


La chute, inspired by Eugene Ionesco’s Rhinoceros, is a dark and compelling solo that deals with the search to define one’s identity and to validate one’s values, moral code, and beliefs in the face of certain uncertainty. Dance and performance merge to explore what happens to a man when his identity slips between his fingers until he no longer knows exactly who or what he has become. He weaves between innocence, anger, frustration, and vulnerability in the blink of an eye, balancing on the verge of insanity.

At times playful, intimate, and absurd, this otherwise physically dynamic solo reveals itself as an expression of the ephemeral nature of identity. Pride, humour, degradation, surrender. When we begin to strip away the layers, who do we become? What is left?

Inspiré de Rhinocéros, œuvre absurde d’Eugène Ionesco, ce solo physique – obscur et impérieux – peint le portrait d’un homme qui se perd progressivement en lui-même. À travers sa transformation parfois incontrôlable, La chute se révèle être une étude à la fois ludique et intime sur la qualité éphémère de l’identité. La danse, l’interprétation, et la performance se tissent pour explorer ce qui advient d’un homme lorsque son identité lui glisse progressivement entre les doigts jusqu’à ce qu’il ne sache plus exactement ce qu’il est devenu.

En un clin d’œil : innocence, colère, frustration et vulnérabilité, en équilibre sur le bord de la folie. Que devenons-nous lorsque nous nous dépouillons peu à peu de ce que nous jugeons essentiel à nous-mêmes? Que reste-t-il de nous ?

 
 

Photos

 

PRESS

David Albert-Toth’s uncompromising La chute reveals an uncanny ability to switch between innocence, anger, frustration, vulnerability and back. In the dynamic solo, which he performs, the dancer- choreographer with Montréal’s Parts+Labour_Danse conveys a notion of smallness that encompasses and enfolds his entire world.

- Philip Szporer, The Dance Current

(La chute is) a compelling solo, which drew the audience into his torment and impressed with inventive choreography. When the lights fade to black, the audience stands straighter and whoops their delight in what would have been a standing ovation had we not already been on our feet.

- Pia Savoie, Bachtrack

PRESSE

Magnifique... il m'a attendri. Que j'aurais accepté de le prendre dans mes bras et le réconforter.

- Robert St. Amour, me.voir.ca

 

credits | crédits

Choreography | Chorégraphie :
David Albert-Toth & Emily Gualtieri
Dancer | Danseur :
David Albert-Toth
Choreographic Mentor | Mentor chorégraphique :
Mélanie Demers
Music | Musique :
David Albert-Toth, Bryce Helm, Jacaszek
Lighting & Set Design | Éclairages et scénographie :
Paul Chambers

Partners / Partenaires : 
Circuit-Est Centre Chorégraphique
Gen J & the Jewish Community Foundation

 

Thank you | Merci :
Andrew Turner, Milan Panet-Gigon, David Vilder, Josh Usheroff

 

Présenté en première à Tangente Laboratoire Mouvements Contemporains, 2013

 

 

2013
25 minutes
1 dancer / interprète